GastBlog Professionalista Marianne van de Water – Make it Special & Onvergetelijk!

Naam: Marianne van de Water
Bedrijf:QPS

Laat horen dat je er bent! Show Yourself!
Heb je de film gezien? Frozen?

Hoe toepasselijk is het dan als je naam Van de WATER heet en als je expertise koude acquisitie is. Nog steeds bel ik zelf voor opdrachtgevers en ook deel ik mijn kennis tijdens Inspiratiesessies en trainingen. Iedereen (in ieder geval) veel ondernemers hebben een ‘gatverdamme’ gevoel bij koude acquisitie. Maar ja, als jij niet laten weten dat je er bent, hoe moeten ze dat dan weten dat je er bent?

Vroeger stond ik haren te vlechten op de zwarte markt. Mijn klanten zaten op een brabantia kruk en er was geen spiegel zoals in een kapsalon. De vlechten die ik maakte bleven soms wel een week zitten. Stevig dus. Ik zei dan ook altijd “als ik te hard trek, moet je het zeggen hoor” “ ik kan het niet aan je neus zien” (want die groeit niet zoals bij Pinokkio).

Waarom ik dit vertel? In dezelfde lijn ligt acquisitie. Als je niet laat weten dat je er bent, hoe moeten ze dan voor je kiezen? Voor veel ondernemers blijft het toch een dingetje: Laten zien dat je er bent. Opvallen in een land waar al voldoende grijze muizen zijn. Je hoofd boven het maaiveld uitsteken, of nog erger, boven de krabbenmand uitkomen…

Het begint vaak al met de pitch. Wat moet ik zeggen? Ze zitten toch niet op mij te wachten. Dingen die ik vaak hoor tijdens een training. Maar ja, het is wel de belangrijkste zin als iemand aan je vraagt; wat doe je eigenlijk? Vertel dat kort, krachtig en opvallend. Zodat, als ze terug de telefoon neerleggen nog steeds met een glimlach om hun mond zitten. Dat zou toch mooi zijn! Vaak hoor ik; maar kan je dat wel zeggen dan? Ja juist! Make it Special en onvergetelijk.

En heb je er al eens aan gedacht om je te horen en/of laten zien bij de klanten waar je graag zou willen zitten? Heb je uberhaupt al eens een lijst gemaakt van 50 adressen, contacten waar je graag je dienst of product zou willen aanbieden. Begin daar vandaag mee. Maak die lijst. Behalve dat je dan je excellijst op orde hebt zul je bemerken dat er een soort synergie gaat plaatsvinden en je tips, toevalligheden voor je voeten krijgt die te maken hebben met je toekomstige klant.

En verder: laat je zien op social media.
Ja Jij. Jij zelf. Make it special for you too. Laat wat mooie foto’s maken. Kijk nog een keer extra in de spiegel en dan:

Straal en Smile Before You Dial! Pak de telefoon en ga het doen. Niks frozen. Zorg dat het voelt als een warm bad. Heb je daar meer tips voor nodig? Bestel dan mijn waaier…..

Veel succes en goede zaken
Marianne van de Water

Wil je Marianne beter leren kennen:
Profiel Marianne / QPS: klik hier
Website: klik hier
Instagram: klik hier
LinkedIn: klik hier

Ellen Pichotte
Ellen Pichotte

Leave a reply