5. Professionalista Workation aanvaardt op generlei wijze aansprakelijkheid voor eventueel schadelijke gevolgen voor de deelnemer.
6. De betaling van de contractueel overeengekomen prijs van de workation geschiedt in vooraf vastgestelde termijnen, tenzij anders overeengekomen. De workation kan tevens vooraf in zijn geheel betaald worden. Er is in dat geval geen sprake van een aanbetaling maar gehele facturatie vooraf.
7. Professionalista behoudt zich het recht voor om een aanbetaling aan de klant te factureren alvorens een workation definitief voor de klant te reserveren. Het restantbedrag dient 14 dagen voor aanvang van de workation te zijn voldaan.
8. De klant is verplicht zelf tijdig de reis- en annuleringsverzekering af te sluiten en in het bezit te zijn van geldige reisdocumenten.
9. Eventuele vluchten van en naar de locatie van de workation boekt de klant zelf.
10. De workation zal doorgang vinden bij een minimum van 4 deelnemers.
11. Professionalista en/of ingehuurde begeleiders kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor opgelopen schade en/of letsel bij activiteiten. Deelname aan workations en de bijbehorende activiteiten komt geheel voor risico van de klant.
12. In geval van een COVID-19 besmetting is het de klant niet toegestaan deel te nemen aan de workation. De klant heeft derhalve geen recht op restitutie van eventueel betaalde gelden. Professionalista houdt zich aan de locatie afhankelijke wet- en regelgeving en de op dat moment geldende maatregelen omtrent COVID-19. Vaccinatie is niet verplicht tenzij een locatie dit wel verplicht heeft gesteld. Indien de klant tijdens de workation COVID-19 oploopt dient de klant de regels van de lokale autoriteiten te volgen. Eventuele kosten (test, quarantaine, retourticket) komen voor rekening van de klant.
13. Tijdens de workations kunnen foto’s en ander beeldmateriaal worden gemaakt voor promotionele doeleinde op onder andere de website of social media. Ook kan dit beeldmateriaal gebruikt worden op websites van partners. De klant die niet zichtbaar wil zijn, dient dit vooraf kenbaar te maken.
Als de klant fysieke en/of mentale problemen heeft of deze verwacht te krijgen tijdens de workation, is de klant verplicht dit voorafgaand aan de workation aan Professionalista te melden. Wanneer de klant dit niet tijdig meld, behoudt Professionalista het recht de klant het recht op (verdere) deelname aan de workation te ontzeggen. Eventuele kosten die daarmee gemoeid zijn, komen voor rekening van de klant.
14. Het is de klant niet toegestaan om, zonder toestemming van Professionalista en de andere deelnemers, informatie die de privacy van de deelnemers kan schaden via massamedia (pers) naar buiten te brengen.
15. Als de klant de gereserveerde workation wil annuleren is dit alleen mogelijk als dit meer dan 90 dagen voor aanvang van de workation gebeurt. In geval van annulering bij minder dan 90 dagen voor aanvang van de workation is restitutie van de reeds betaalde (aanbetalings-)factuur niet mogelijk.
16. In geval van annulering bij minder dan 30 dagen voor aanvang van de workation, is de klant 70% van de reissom verschuldigd. Dit kan vaak vergoedt worden door de eigen reisverzekering.
17. In geval van annulering binnen 10 dagen voor aanvang van de workation, is de klant 100% van de reissom verschuldigd. Dit kan vaak vergoedt worden door de eigen reisverzekering.
18. In geval van annulering aan de kant van Professionalista zal de reissom gebruikt worden voor een volgende workation (of een gedeeltelijke betaling indien de vervangende workation een hogere prijs heeft) of kan de klant ervoor kiezen om de gehele reissom gerestitueerd te krijgen. Kosten van vliegtickets, opgenomen vakantiedagen en/of het afsluiten van verzekeringen worden niet door Professionalista vergoed.
19. De klant is verantwoordelijk voor het gebruik van de accommodatie en zal de accommodatie op dezelfde wijze achter te laten als in de staat waarin de accommodatie is aangetroffen. De klant dient zich te houden aan de geldende weten regelgeving en de door gedragsregels in de accommodatie. Als de klant de accommodatie niet in dezelfde staat heeft achtergelaten als dat deze is aangetroffen en hierdoor extra schoonmaakkosten worden berekend, komen deze kosten voor rekening van de klant.
20. De klant die tijdens de workation last en/of schade berokkent en/of dreigt te berokkenen aan andere deelnemers, Professionalista zelf, begeleiders en/of de locatie, kan van verdere deelname worden uitgesloten. Alle uit de hinder en de uitsluiting van de klant voortvloeiende kosten komen voor rekening van de klant, indien en voor zover de gevolgen van schade of last hem/haar kunnen worden toegerekend.